Rekruttering og medarbejderloyalitet

En ny analyse fra Dansk Erhverv viser, at danske arbejdspladser kommer til at mangle omkring 130.000 medarbejdere om 10 år  - og at mangel på talent allerede er et alvorligt problem. Virksomhedens kultur er på mange måder det stærkeste konkurrenceparameter, når det gælder kampen om de få medarbejdere. Særligt, hvis man ønsker sig en divers arbejdsplads med sprudlende kreativitet og innovation.

Fremtidens talent søger mangfoldige arbejdspladser, hvor fokus på trivsel og udvikling er en selvfølge. En compassionate kultur gør en virksomhed mere attraktiv for både eksisterende medarbejdere og potentielle kandidater ved at skabe et arbejdsmiljø, hvor mennesker føler sig trygge, værdsatte og motiverede til at yde deres bedste. Bedre rekruttering og medarbejderfastholdelse er derfor allerede et resultat for jer, der arbejder med at implementere compassion i organisationen.

Via en strategisk indsats med employer branding  kan vi sikre, at den compassionate kultur, vi skaber indadtil,  også er det image, virksomheden kommunikerer udadtil. Arbejdet med compassion skal derfor integreres i den eksterne kommunikation, så den compassionate organisation og dens medarbejdere kan ses af omverdenen - fuldstændigt gennemsigtigt og med autenticitet.

Det kræver, at indsatsen med compassion er ægte, og at den virkelig bliver integreret i virksomhedens DNA. Derfor anbefales I først at starte på employer branding-projekter, når I er kommet godt fra start med implementeringsarbejdet.